– Dette er et prøveprosjekt for å se hvilken effekt kinoreklame har, sier Kjetil Fylling, nettkonsulent for nettevangeliseringen OmGud.net.

I tre måneder fram mot jul vil filmen «møt Ham som leger dine sår» blir vist på kinoene på Stord, Husnes og Bømlo. Med vanlige besøkstall gir det ca 20.000 seere, men høstens kinoprogram inneholder mange storfilmer, så tallene kan fort dobles.

– En slik reklamefilm på kino har en tredelt funksjon, sier Kjetil, og utdyper:

– Den gir folk en påminnelse om at Gud finnes, den er en reklame for nettsiden OmGud.net og den gir kristne kinobesøkende muligheten til å innlede en samtale med sine venner, sier han.

Reklame-stuntet er finansiert av flere lokale bedehus og Indremisjonssamskipnaden (Ims).

– Det koster litt med slik reklame, men vi har fått en god pris. Når vi i tillegg har fått såpass mange med oss til å dele kostnaden, blir det ikke så mange kronene på hver.

PS: filmen inneholder scener som gjør at den ikke vil bli vist i forbindelse med filmer for barn.