Leif-Numella

Du kan bli med på kurset ”Bibelens røde tråd” med Leif Nummela!    

Meld deg på i dag

Hvor: Sørlandet, Audnastrand Leirsted  
Når: 28-30 april 2014
Pris: 500,-
Påmelding (10 april): Klikk her

Har du spørsmål? Kontakt: Vegard Soltveit, 99 39 67 64 

Bibelens røde tråd

Den finske evangelisten og bibellæreren Leif Nummela har i flere år arrangert et kurs, som han i utgangspunktet trodde var umulig å få til i Finland. Heldigvis gav han ikke opp, men gjennomførte kurset, ”Bibelens røde tråd”. Han var usikker på om mengden bibelundervisning, som kurset innebærer, ville appellere til folk i Norden. Bibelens røde tråd er en vandring gjennom hele bibelen på 12/14 bibeltimer. Dette er nyttig, fordi vi vet at summen av Guds Ord er sannhet (Salme 119.160), og Bibelen «kan gi deg visdom som leder til frelse ved troen på Jesus Kristus» 2. Tim.2.15.

Ønsker du mer ”matlyst” etter Guds Ord?

Leif Nummela fikk tro for å arrangere kurset i Finland. Det viste seg at bibelhungeren var stor, og interessen var høyere enn ventet. Ved kursslutt var ikke folk ”mette”, men de opplevde at all bibelundervisningen hadde ført til mer ”matlyst” etter Guds Ord. Nummela har nå arranger en rekke slike kurs i Finland.

Da Leif fortalte om Bibelens råde tråd-kurset til en gjeng med engasjerte menn i ImF (Vegard Soltveit, Torgeir Skrunes, Ruben Li Monsen og Tor Andre Haddeland) kjente de at det ble skapt en lengsel etter å starte noe lignende i Norge. De fikk et ønske om at vårt folk skal erfare at «Dine Ord er søte for ganen, bedre enn honning for min munn» (Salme 119.103).

Klart for kurs

Nå har du en unik mulighet til å bli med på dette! 28-30 april 2014 på Sørlandet! Arrangørene ønsker å invitere bibelsultne mennesker til et «festmåltid».

bibelen

Mer enn et kurs

Gjennom dette kurset er målet å invitere og inspirere mennesker til å starte slike kurs rundt om i Norge. Arrangørene håper du vil sette av disse tre dagene, og være med på et kurs uten om det vanlige. Ingenting vil være fancy, eller noe – her blir det bare bibelen, bønn og godt kristent fellesskap som gjelder.

Leif har skrevet en bok som har samme tittel som kurset. Denne anbefaler han kursdeltagerne til å lese før kurset, så vi kan få et større utbytte. Mer info om boken vil bli gitt ved påmelding. Leif Nummela er hovedtaler for undervisningen gjennom de 12 bibeltimene.

Kjøp boken her

3 kommentarer.

  • Solveig H. W. Geithus
    22. februar 2014 00:13

    Dette ser veldig interessant ut for min del, men ser det kan vere problematisk å få til dei oppsette dagane 28.-30.04. Er det nokon spesiell grunn til at de har valt å legge kurset til vekedagar?

  • Det kan kanskje Vegard Soltveit svare på…?

  • Vegard Soltveit
    24. februar 2014 12:19

    Hei Solveig!

    Grunnen til at kurset er frå mandag til onsdag, er fordi mange av deltagarene kjem til å arbeidde i misjonen. Da er det veldig greit å ha det på vekedager. Kurset er det første, og me vonar at fleire slike kurs vil koma. Då er det meir naturlig med helg.

    Det hadde vore kjekt om du kom, sjølv om dagane ikkje er optimale!